بروشور راهنمای کاربر اعتبار سنج CSS

فهرست مندرجات

اعتبار سنج CSS چگونه بکار گرفته می شود

ساده ترین راه جهت بررسی یک سند، استفاده از واسط اصلی می باشد. در این صفحه شما سه شکل متناظر با سه امکان اعتبار سنجی را می یابید:

اعتبار سنجی با URL

URL سندی را که می خواهید تایید اعتبار کنید، بسادگی وارد نمایید. این سند می تواند HTML یا یک CSS باشد.

اعتبار سنجی بوسیله فرم URI

اعتبار سنجی با آپلود فایل

این گزینه به شما اجازه می دهد که یک فایل محلی (در سیستم خود را) آپلود نموده و محک زنید. کلید "...Browse" را کلیک کرده و فایلی را که می خواهید محک زنید، انتخاب نمایید.

اعتبار سنجی با آپلود فایل

در این مورد، تنها اسناد CSS مجازند. بدین معنا که شما نمی توانید اسناد X)HTML) را آپلود نمایید. شما همچنین باید مواظب دستورات @import باشید بخاطر اینکه تنها زمانی از آنها پیروی می شود که آنها به صراحت  مرجعی برای URL عمومی باشند (بنابراین، با این امکان از مسیرهای نسبی صرف نظر می شود).

اعتبار سنجی با ورودی مستقیم

 این شیوه روش کاملی جهت تست اجزای CSS می باشد. شما فقط باید CSS خود را در ناحیه ی متن بنویسید.

اعتبار سنجی با ورودی مستقیم

همان توضیحات مانند قبل بکار برده می شوند. تذکر اینکه این راه حل در صورتی که شما مشکلی دارید و نیازمند مقداری راهنمایی از انجمن هستید بسیار مناسب است.همچنین جهت گزارش یک اشکال بسیار مفید است، بخاطر اینکه شما می توانید به URL نتیجه لینک دهید تا مورد تست قرار گیرد.

اعتبار سنجی اصلی چه کاری را انجام می دهد؟

هنگام کاربرد واسط اصلی، اعتبار سنج، مطلوبیت در برابر CSS 2 را بررسی خواهد نمود که توصیه ی تخصصی فعلی CSS می باشد.
اعتبار سنج یک خروجی XHTML را بدون هیچ اخطاری ایجاد می نماید (شما تنها خطاها را خواهید دید).
رسانه مجموعه ای "جامع" است، که واسطه ی مناسب برای تمام دستگاهها می باشد (جهت توصیفی کامل از رسانه http://www.w3.org/TR/CSS2/media.html را ببینید).

اعتبار سنجی پیشرفته

اگر شما نیازمند بررسی خاصتری هستید، می توانید از واسط پیشرفته که اجازه می دهد سه پارامتر تبیین شود استفاده نمایید. در اینجا راهنمایی مختصری در مورد هر یک از این پارامترها وجود دارد.

اخطارها

این پارامتر جهت میزان کردن دراز نویسی اعتبار سنج CSS مفید است. در واقع، اعتبار سنج می تواند به شما دو نوع پیغام دهد: خطاها و اخطارها. خطاها وقتی داده می شوند که CSS محک زده شده، توصیه ی CSS را رعایت ننموده است. اخطارها متفاوت از خطاها هستند بخاطر اینکه یک مسئله را با توجه به مشخصات آن مطرح نمی کنند. آنها جهت هشدار دادن(!) به توسعه دهنده ی CSS اینجا هستند که بعضی از آنها می توانند نقاطی خطرناک باشند و امکان دارد به یک رفتار ناشناخته در تعدادی از مرورگرها منجر شوند.

یک اخطار نمونه font-family را مورد توجه قرار می دهد: اگر شما یک فونت عمومی را در دسترس قرار ندهید، با یک پیغام اخطار روبرو می شوید که باید یکی از فونتهای عمومی را در انتهای دستور اضافه نمایید، در غیر اینصورت یک مرورگر که هیچ یک از فونت های دیگر را تشخیص نمی دهد فونت ناشناخته را با فونت پیش فرضی که دارد جایگزین می نماید، که در نتیجه ممکن است بصورت عجیبی نمایش داده شود.

پروفایل

اعتبار سنج CSS می تواند پروفایلهای متفاوت CSS را محک زند. یک فهرست پروفایل تمام ویژگی هایی که در یک پایگاه ویژه در انتظار اجرا می باشند را بکار می برد. این تعریف از سایت CSS استنباط می شود. گزینه ی پیش فرض با پر کاربردترین مورد فعلی مطابقت می نماید: CSS 2.

رسانه

پارامتر رسانه برابر با دستور media@، قابل استفاده برای کل سند است. شما اطلاعات بیشتری را در مورد رسانه در http://www.w3.org/TR/CSS2/media.html  می یابید.

ویژه ی متخصصین

ساختار درخواست اعتبار سنجی

در ذیل جدولی از پارامترهایی که می توانید جهت ارسال یک پرس و جو به اعتبار سنج W3C CSS بکار برید وجود دارد.

اگر بخواهید سرور اعتبار سنجی عمومی W3C را مورد استفاده قرار دهید، از پارامترهای ذیل که مربوط به URI مبنای زیر می باشند استفاده نمایید:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator
در صورتی که بخواهید نمونه ای خصوصی از اعتبار سنج را فراخوانی کنید آنرا با آدرس سرور خودتان جایگزین نمایید.

توجه: در صورت تمایل جهت فراخوانی اعتبار سنج طبق برنامه ریزی برای دسته ای از سندها، لطفا مطمئن شوید که sleep  اسکریپت شما برای حداقل 1 ثانیه در میان درخواستها خواهد بود. سرویس اعتبار سنجی CSS سرویسی رایگان و عمومی برای همه است، توجه شما قابل قدردانی است. با تشکر.

پارامتر توضیحات مقدار پیش فرض
uri سند URL جهت تایید اعتبار. اسناد CSS و HTML مجازند. هیچ، اما این پارامتر یا text باید ارایه شود..
text جهت تایید اعتبار، تنها سند CSS مجاز است. هیج، اما این پارامتر یا uri باید ارایه شود.
usermedium  رسانه بکار رفته برای اعتبار سنجی، نظیر screen, print, braille... all
output راه اندازی فرمتهای خروجی مختلف اعتبار سنج. فرمتهای مجاز text/html و html هستند(سندXHTML، نوع - محتوا: text/html)، application/xhtml+xml و xhtml (سندXHTML، نوع - محتوا: application/xhtml+xml), application/soap+xml و soap12 (سند SOAP 1.2، نوع - محتوا: application/soap+xml), text/plain و text (سند text، نوع - محتوا: text/plain)، یا هر چیز دیگر (سند XHTML، نوع - محتوا: text/html) html
profile پروفایل CSS که برای اعتبار سنجی بکار رفته است، می تواند css1, css2, css21, css3, svg, svgbasic, svgtiny, mobile, atsc-tv, tv یا none باشد جدیدترین توصیه ی W3C (دبلیو ثری سی) : CSS 2
lang زبان مورد استفاده برای پاسخگویی، در حال حاضر، en, fr, ja, es, zh-cn, nl, de, it, pl. انگلیسی (en).
warning سطح هشدار دهنده، no بدون اخطار، 0 برای اخطارهای کمتر 1 یا 2 برای اخطارهای بیشتر 2

اعتبار سنج CSS وب سرویس API: مستند سازی واسط اعتبار سنجی SOAP 1.2

جهت راهنمایی تخصصی بیشتر، به ویژه راجع به خروجی SOAP 1.2 و تمام راههای ممکن جهت فراخوانی اعتبار سنج، سرویس وب API اعتبار سنج CSS را ببینید.