در مورد اعتبار سنج CSS

فهرست محتویات

  1. در مورد این سرویس
    1. سرویس اعتبار سنجی CSS چیست؟ من به این سرویس نیازمندم؟
    2. توضیح بالا قابل فهم نیست! راهنمایی!
    3. پس، این آنچه را که CSS استاندارد است و آنچه را که اینگونه نیست را دراختیار قرار می دهد؟
    4. قیمت آن چند است؟
    5. چه کسی این ابزار را نوشت؟ چه کسی آنرا پشتیبانی می کند؟
    6. چگونه با نویسندگان ارتباط برقرار کنم؟ به چه صورت اشکالی را گزارش دهم؟
    7. می توانم کمک کنم؟
  2. ویژه ی توسعه دهندگان
    1. اعتبار سنج CSS به چه زبانی نوشته شده است؟ منبع آن درجایی وجود دارد؟
    2. خودم می توانم اعتبار سنج CSS را نصب و اجرا کنم؟
    3. می توانم یک برنامه ی کاربردی بر روی این اعتبار سنج ایجاد نمایم؟ در این سرویس API وجود دارد؟

در مورد این سرویس

سرویس اعتبار سنجی CSS چیست؟ من به این سرویس نیازمندم؟

سرویس اعتبار سنجی W3C CSS یک نرم افزار رایگان می باشد که توسط W3C جهت کمک به طراحان و توسعه دهندگان وب ساخته شده است تا شیوه نامه های آبشاری (CSS) را محک زنند. که از این سرویس رایگان می توان بر روی وب استفاده نمود یا آنرا دانلود کرده و بعنوان یک برنامه ی جاوا یا بصورت یک سرولت (servlet) جاوا بر روی یک وب سرور استفاده کرد.

آیا شما به آن نیاز دارید؟ اگر شما یک طراح یا یک توسعه دهنده ی وب هستید، این سرویس یک ابزار ارزشمند خواهد بود. که نه تنها برای مقایسه کردن شیوه نامه ها با مشخصات CSS، بلکه جهت یافتن خطاها، اشتباهات تایپی یا کاربردهای نادرست CSS، همچنین  در مورد احتمال بروز برخی خطرات که در حین استفاده ظاهر می شود به شما کمک می کند.

توضیح بالا قابل فهم نیست! راهنمایی!

بیشتر اسناد موجود بر روی وب با یک زبان کامپیوتر به نام HTML نوشته شده اند. این زبان می تواند جهت ایجاد صفحات با اطلاعات ساختار بندی شده، لینکها و اشیای چند رسانه ای بکار برده شود. برای رنگ، متن و طرح بندی، HTML یک زبان سبک بندی  به نام CSS مخفف "شیوه نامه های آبشاری" را بکار می برد. آنچه را که این ابزار انجام می دهد این است که به افراد نویسنده جهت کنترل CSS کمک می کند و در صورت لزوم شیوه نامه های CSS را تثبیت می نماید.

پس، این آنچه را که CSS استاندارد است و آنچه را که  اینگونه نیست را در اختیار قرار می دهد؟

نه. این ابزاری سودمند و قابل اطمینان است، در عین حال یک ابزار نرم افزاری است و مشابه هر نرم افزار دیگری مشکلات و اشکالاتی دارد. مرجع واقعی در شیوه نامه های آبشاری خصوصیات CSS هستند.

قیمت آن چند است؟

هیچ. سرویس رایگان است. منبع باز است و شما می توانید رایگان آنرا دانلود نموده، از آن استفاده نمایید، آنرا اصلاح نموده، توزیع کنید و غیره. اگر شما واقعا آنرا می پسندید، جهت عضویت پروژه یا اعطای هدیه به W3C از طریق برنامه ی حامیان W3C، با آغوش باز پذیرای شما هستیم، اما کسی شما را مجبور به اهدای هدیه نمی کند.

چه کسی این ابزار را نوشت؟ چه کسی  آنرا پشتیبانی می کند؟

W3C ابزار را حفظ و میزبانی می کند، کار و مشارکتهای پرسنل W3C، توسعه دهندگان و مترجم های داوطلب جای تشکر دارد. برای جزئیات صفحه قدردانی و سپاسگزاری ها را ببینید. شما نیز می توانید همیاری کنید.

می توانم کمک کنم؟

مطمئنا. اگر شما یک برنامه نویس جاوا هستید، می توانید با مورد بررسی قرار دادن کد، گزینش اشکالات ثابت یا یاری در ایجاد ویژگی های جدید، به پروژه ی اعتبار سنج CSS کمک کنید.

اما شما جهت ایجاد و پشتیانی از این ابزار به وجود یک رمزگذار نیاز ندارید: همچنین شما می توانید با مشارکت جهت ترجمه ی اعتبار سنج به زبان خودتان یا اعلام آمادگی در فهرست نامه های فرستاده شده و بحث در مورد ابزار یا کمک به دیگر کاربران، کمک کنید مستند سازی بهتر شود.

سوال دیگری نیست؟

اگر شما سوال دیگری راجع به  CSS یا اعتبار سنج CSS دارید، فوروم ها و فهرست نامه های فرستاده شده را بررسی نمایید. اما قبل از آن، مطمئن شوید که اظهار نظر یا پرسش شما پیش از این توسط سند سوالات متداول اعتبار سنج CSS تأمین نشده است.

ویژه ی توسعه دهندگان

اعتبار سنج CSS به چه زبانی نوشته شده است؟ منبع آن در جایی وجود دارد؟

اعتبار سنج W3C CSS با استفاده از زبان جاوا نوشته شده و بله، منبعش با استفاده از CVS در دسترس می باشد: شما می توانید کد را بصورت آنلاین جستجو کنید یا در آنجا مطابق دستور العملها کل زیر شاخه های منبع را دانلود نمایید. جهت یک دید کلی از کلاسهای استفاده شده در کد اعتبار سنج CSS، فایل README را بررسی نمایید.

خودم می توانم اعتبار سنج CSS را نصب و اجرا نمایم؟

دانلود و نصب اعتبار سنج CSS امکان پذیر است و همچنین اجرای آن بصورت خط فرمان یا یک سرولت (servlet) در یک وب سرور ممکن است. برای نصب و استفاده دستورالعمل ها را بخوانید.

می توانم یک برنامه ی کاربردی بر روی این اعتبار سنج ایجاد نمایم؟ در این سرویس API وجود دارد؟

بطور یقین بله. اعتبار سنج CSS یک (RESTful) واسط SOAP دارد که باید بطور معقولی جهت ایجاد برنامه های کاربردی (وب یا موارد دیگر) بر روی آن آسان شده باشد. شیوه های مناسب و کاربرد آبرومندانه ی منابع به اشتراک گذاشته شده بدون شک متداول است: اطمینان حاصل کنید که در حین فراخواندن اعتبار سنج، برنامه های کاربردی شما متوقف() می شوند، در غیر اینصورت نمونه ی اعتبار سنج خود را نصب و اجرا کنید.