دانلود و نصب اعتبار سنج CSS

دانلود اعتبار سنج CSS

دانلود منبع

 اعتبار سنج CSS برای دانلود با استفاده از CVS در دسترس است. دستورالعمل ها را جهت دسترسی به سرویس دهنده ی عمومی W3C CVS و بدست آوردن 2002/css-validator دنبال کنید. توجه داشته باشید نسخه ی آنلاین اعتبار سنج CSS بطور کلی قدیمی تر از نسخه ی CVS است بنابراین نتایج و ظاهرشان ممکن است اندکی فرق داشته باشند ...

دانلود بصورت بسته ی جاوا (jar یا war)

css-validator.jar

راهنمای نصب

سرویس اعتبار سنجی CSS یک نرم افزار سرولت (servlet)، نوشته شده در جاوا است. احتمالا در هر موتور سرولت (servlet) نصب شده و همچنین می تواند بعنوان ابزار ساده ی خط فرمان مورد استفاده قرار گرفته باشد. سرویس اعتبار  سنجی رسمی W3C CSS با سرور Jigsaw در حال اجرا می باشد که در آغاز توصیه شده است. در هر صورت، به منظور سادگی، ما در این سند عمدتا جزئیات چگونگی نصب آن بعنوان یک سرولت (servlet) آنلاین با موتور Tomcat سرولت آپاچی را فراهم خواهیم نمود.

تعدادی دستورالعمل در مورد نصب سرولت با Jigsaw، همچنین اجرای آن از یک محیط خط فرمان در زیر آورده شده است.

پیش نیازها

در این راهنمای نصب و راه اندازی فرض بر این است که شما موارد زیر را دانلود، نصب و تست نموده اید:

برای نصب و راه اندازی اعتبار سنج روی سیستم شما، نیازمند آن خواهید بود که دانلود و / یا در سیستم تان چند مجموعه برنامه ی جاوا را بیابید:

نصب اعتبار سنج CSS با Tomcat

  1. اعتبار سنج را بصورتی که در بالا توضیح داده شد دانلود کنید.
  2. کل پوشه ی منبع (".../css-validator/") را به دایرکتوری webapps درون محل نصب Tomcat تان کپی کنید. معمولا، بصورت [TOMCAT_DIR/webapps/] خواهد بود. منابع اعتبار سنج هم اکنون در [TOMCAT_DIR]/webapps/css-validator هستند،  که ما در حال حاضر آنرا [VALIDATOR_DIR] می نامیم.
  3. در "[VALIDATOR_DIR]" یک دایرکتوری "WEB-INF" ایجاد نمایید و در "[VALIDATOR_DIR/WEB-INF]" یک دایرکتوری "lib" بسازید:
    mkdir -p WEB-INF/lib
  4. تمام فایلهای  jar را (مطابق پیش نیازها) به دایرکتوری "[VALIDATOR_DIR/WEB-INF/lib]" کپی نمایید
  5. منبع اعتبار سنج را کامپایل کنید: مطابق دایرکتوری [VALIDATOR_DIR]، اجرای ant، تا اینکه مطمئن شوید که فایلهای jar دانلود شده ی شما بطور صحیح در متغیر محیطی CLASSPATH شما قرار گرفته اند. بطور کلی، مورد زیر موثر واقع خواهد شد:
    CLASSPATH=.:./WEB-INF/lib:$CLASSPATH ant
  6. "[VALIDATOR_DIR/css-validator.jar]" را به "[VALIDATOR_DIR/WEB-INF/lib]/" کپی یا انتقال دهید.
  7. فایل "web.xml" را مطابق "[VALIDATOR_DIR]/" به "[VALIDATOR_DIR/WEB-INF]/" کپی یا انتقال دهید.
  8. سرانجام، سرور Tomcat را دوباره بارگذاری نمایید:
    ";cd [TOMCAT_DIR]; ./bin/shutdown.sh; ./bin/startup.sh"

نصب در وب سرور Jigsaw

  1. نخست، با دانلود منبع بطوری که در بالا تشریح شده است، jar های لازم را بدست آورید و منبع همراه با ant را ایجاد نمایید.
  2. سپس دایرکتوری شخصی را ایجاد نمایید (این معمولا css-validator می باشد) برای اینکه بتواند بصورت یک محافظ سرولت (servlet) کار کند. بدین منظور شما نیازمند Jigsaw نصب شده هستید (صفحات Jigsaw را برای یک دستور العمل مختصر ببینید (واقعا ساده است)) و پس از آن Jigsaw Admin را آغاز نمایید. HTTPFrame را به ServletDirectoryFrame تغییر دهید.
  3. مرحله ی بعدی ایجاد یک منبع پشتیبان "validator"، به عنوان کلاس 'ServletWrapper' و بصورت فریم 'ServletWrapperFrame' می باشد. مورد اخیر باید خودش را بصورت خودکار اضافه نماید. کلاس سرولت org.w3c.css.servlet.CssValidator است. اگر در آنجا از قبل یک فایل مشخص 'validator' وجود دارد، لطفا نام آنرا تغییر دهید. مهم آن است که این 'alias' همواره 'validator' نامیده می شود.
  4. سرانجام،  Jigsaw را شروع نموده و اعتبار سنج را اجرا نمایید. بررسی کنید که کدام HTML را می خواهید فراخوانید. معمولا URL شما مشابه این است:
    http://localhost:8001/css-validator/validator.html

کاربرد خط فرمان

اعتبار سنج CSS همچنین در صورتی که کامپیوتر شما حاوی جاوای نصب شده است،  می تواند بصورت یک ابزار خط فرمان مورد استفاده قرار گیرد. css-validator.jar را بصورتی که در بالا تشریح شده بسازید و بدین گونه اجرا نمایید:
/java -jar css-validator.jar http://www.w3.org